مهیار در خندوانه

مهیار در خندوانه

بهبودیافتگان، همیاران و همکاران موسسه خیره مهیار در برنامه خندوانه با موضوع بهبود یافتگان سرطان حضور یافتند. این برنامه بمناسبت روز پزشک، در تاریخ اول شهریور ۹۵ از شبکه نسیم پخش شد.

دکتر ناصر پارسا سرطان شناس و متخصص ژنتیک مهمان این برنامه بودند. صحبت را با اشاره به آغاز با شادی و پایان با شادی شروع کردند و اینکه چطور می توان با تلاش برای لمس احساس دیگران شاد بود و شادی را منتشر کرد.

ایشان پس از مرور آمار و اطلاعات وضعیت بیماری سرطان در ایران و جهان به معرفی موسسات فعال ایران در حمایت از بیماران سرطانی پرداختند.

دکتر به همه هم وطنان توصیه داشتند که سلامت زندگی کنند و آگاهیشان را نسبت به بیماریها، بهداشت و محیط زیست بالا ببرند. به آلاینده های محیط و حفظ کره ی زمین برای خود، فرزندان و آیندگان بیندیشند.

زندگی در محیطی پاک که آب، هوا و غذایی پاک دارد درصد ابتلا به بیماریها کاهش می دهد و اصلاح سبک زندگی 40 درصد از احتمال ابتلا سرطان را می کاهد.

در ادامه به فعالیت موسسه مهیار در شناسایی مبتلایان به سرطان اشاره کردند که بواسطه عدم تمکن مالی از انجام درمان نا امید هستند. موسسه پس از شناسایی این افراد علاوه بر کمک به تامین مراحل درمان، تلاش می کند تا با استفاده از مشاوره های روانشناسی و کمک روحی و حمایتی بهبود یافتگان، امید به زندگی در این بیماران را برگرداند.

مهمان دیگر این برنامه بهنام صفوی خواننده هنرمند بود که مدتی است با سرطان مبارزه می کند. این هنرمند آهنگ هایی با نام “آرامش” و “خدا” را اجرا کرد.