همایش شناخت راههای پیشگیری از انواع سرطان

همایش شناخت راههای پیشگیری از انواع سرطان

همایش شناخت راههای پیشگیری از انواع سرطان

سرسبز آن درخت که از ریشه ایمن است
فرخنده آن امیدکه حرمان نمی شود

همایش مؤسسه خیریه مهیاردر تاریخ97/7/25 با عنوان ” شناخت راههای پیشگیری از انواع سرطان ” ، با حضور پروفسور ناصر پارساسرطان شناس و پژوهشگر علم ژنتیک ،وهمچنین باحضورمیهمانان گرانقدر کارکنان محترم شهرداری منطقه 8 وسرای محله های مختلف، در ساختمان معاونت اجتماعی شهرداری این منطقه برگزار گردید.

حضورگرم ومستمر بهبود یافتگان سرطان، عطر و بوی خاصی به مراسم داده بود.
همایش با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز وسپس جناب آقای پروفسور پارسا شروع به سخنرانی نمودند .

 

ایشان درآغازبه عوامل مختلف مرگ و میردرجهان اشاره فرمودند.
مرگ ومیر مربوط به تصادفات مختلف بالاترین میزان را در جهان به خود اختصاص داده است . بعد از آن اثر عوامل دیگری مانند بیماری قلب و عروق و همچنین دیابت در رده های بالای مرگ و میردر دنیا مطرح هستند. پرفسورپارساسپس به افرادی که مرگ آنان ناشی ازبیماری مختلف سرطان
است نیز اشاره نمودند.
در بین بیماران سرطانی بیشترین آمار در زنان ،سرطان پستان است .(از هر 100 خانم که به سرطان پستان مبتلا می شوند یک آقا نیز دچار این بیماری می گردد) .
شایعترین بیماری سرطان در آقایان ،سرطان پروستات است .
پرفسور پارسا ضمن اشاره به این نکته که هر ساله حدود 90,000 نفر به سرطان مبتلا می شوند وجود 600,000 نفر بیمار در حال درمان را اعلام نمودندکه
درمان این بیماران میلیاردها تومان بودجه را به خود اختصاص می دهد.
دکتر پارسا بیشترین عامل وجود این بیماری را در درجه اول دود سیگار و قلیان ذکر کردند و همچنین به عامل گازهای سرطان زا یی مانند “رادون ” که از زنگ اورانیم متصاعد می شودنیز مطالبی را ایراد فرمودند.

ایشان تغذیه رانیز از عوامل مهم دیگر دانستندو متذکر شدند که بدن انسان روزانه به 23 نوع مواد معدنی و ویتامین نیاز دارد. همه این ویتامینها از طریق گوشت ، سبزیجات و میوه های گوناگون تأمین می شود.
پرفسور پارسا همچنین به انواع آنتی اکسیدان ها اشاره نمودند و کاربرد مختلف آنها را دراز بین بردن مواد سمی غذاها نام بردند. ادویه جاتی مانند زردچوبه و زنجبیل و زعفران را بسیار مفید دانستند

 

 

در ادامه سخنرانی ، ایشان تفاوتهای موجود بین غده های خوش خیم و بد خیم را نیز مطرح فرمودند.
دربخش دیگری از سخنرانی علائم مهم سرطان را نام بردند،علائمی مانند کاهش وزن سریع ،خونریزی بی موقع ، درد مفاصل ، عرق کردن در هنگام خواب و خستگی مفرط و همچنین عفونتهای مختلف که ممکن است از عوامل بروزسرطان باشد . در ادامه ایشان اسلاید های گوناگونی رادر خصوص موارد مختلف این بیماری برای حضار محترم به نمایش گذاشتند.

 

استادارجمندجناب آقای پرفسور پارسا در باره نحوه برخورد پزشک با بیمار نکات مهم وارزنده ای را یادآوری نمودند.
در پایان دکترپارسا از عوامل اجرایی برنامه، آقایان قلعه دار و سیف و همچنین سرکارخانم دکتر طرآبادی که برای برپایی این همایش تلاش بسیاری انجام داده بودندتشکر و قدردانی نمودند.و سخنرانی ایشان پس از حدود1:30دقیقه خاتمه یافت.
دوستان شرکت کننده در اختتام همایش از میزمربوط به موسسه خیریه مهیار و بروشورهای موجود دیدن بعمل آوردند.توسط سرکار خانم خوشبخت اطلاعات موردنیاز در اختیار میهمانان عزیز شرکت کننده قرارگذاشته شد.
روزی خوش با حضور اساتید و علاقه مندان به موضوع مربوطه به پایان رسید. و اما دفتر علم هیچ گاه به روی گشایندگان بسته نخواهد شد.

ایستادگی کن تا روشن بمانی
شمع های افتاده خاموش می شوند.
به امید سلامتی تمامی انسانها